عثمانی گفت: مردم به تغییر رأی دادند، اما ترکیب کابینه شما نشان‌دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست. دولت اشتراکی ناهماهنگی به دنبال خواهد داشت و جمع اضداد، وفاق ملی را محقق نخواهد کرد.

عثمانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، محمدقسیم عثمانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه کلی دولت چهاردهم، اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور! شما گفتمانی را در زمان انتخابات به کار بردید که باعث احیای اعتماد عمومی شدید و به انتظارات و توقعات عمومی پاسخ دادید.

وی بیان کرد: آقای پزشکیان! مردم به تغییر رأی دادند، اما ترکیب کابینه شما نشان‌دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست. دولت اشتراکی ناهماهنگی به دنبال خواهد داشت و جمع اضداد، وفاق ملی را محقق نخواهد کرد.

نماینده نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور! شما قرار بود صدای بی صدایان و افراد ناامید باشید و آنان را به مسیر امیدواری بازگردانید و از روش‌های غلط گذشته انتقاد کردید و آمدید که منشأ اصلاح شوید و از جوانگرایی و از جفا به جامعه اهل سنت سخن گفتید و از تغییر و اصلاح سخن راندید. شما از حقوق نادیده گرفته شده زنان و بانوان کشور سخن گفتید.

عثمانی ادامه داد: در کل جامعه بزرگ زنان، فقط به یک شیرزن میدان دادید و در جامعه اهل سنت به هیچ اهل سنتی اعتماد نکردید، این در حالی است که شما برای تغییر آمده بودید. ما به شما امید داشتیم و فکر می‌کردیم طلسم عدم اعتماد به جامعه اهل سنت را خواهید شکست و به رویه مقام معظم رهبری که فرمانده یکی از بخش‌های نظامی کشور را به یک کرد اهل سنت داده‌اند، عمل خواهید کرد اما اینگونه نبودید.

وی ادامه داد: آیا با نادیده گرفتن جمعیت ۱۵ میلیون نفری اهل سنت کشور و حذف آنها از دایره انتخاب کابینه، می‌توان شعار وفاق ملی را عملیاتی کرد؟ وفاق ملی منهای ما؟ وفاق ملی منهای کردها و بلوچ‌ها و ترکمن‌ها؟ مگر می‌شود؟

عثمانی اظهار کرد: شما به مخالفان خود میدان و سهم و وزارتخانه دادید، اما به ۱۵ میلیون نفر اهل سنت کشور صندلی نظارت که هیچ، بلکه یک چهارپایه معاونت هم نسپردید و حال می‌گوئید دولت وفاق ملی؟

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کسانی که الان با صحبت‌های بنده مخالفت می‌کنند، کسانی بودند که به شما رأی ندادند. آقای رئیس جمهور شما از انتظارات فروخورده ما پرده برداشتید و خودتان سخنگوی جامعه اهل سنت شدید و انتظارات مردم را به عرش رساندید، اما تا بر صندلی ریاست نشستید، دور و بری‌های شما اجازه ندادند که به یاد آورید که چه قول‌هایی به مردم داده‌اید.

عثمانی گفت: الان اختیار در دست شماست و نمی‌توانید از روز اول بگویید که نگذاشتند و اگر دیگران بد عمل کردند، این گوی و میدان و این میدان را مردم ما برای شما فراهم کردند. جنابعالی درست عمل کنید و اهل سنت و بانوان را به حساب بیاورید.

وی افزود: مردم امروز می‌گویند که در انتخابات سر ما کلاه گذاشتند و از دردهایمان گفتیم و تصور می‌کردیم که با ما همدرد هستید، اما بعد از انتخابات همه دردهای ما را فراموش کردید. آقای رئیس جمهور قرار بود دولت شما دولت همه مردم و همه اقوام و مذاهب و دولت بی‌صدایان باشد؛ پاسخ دهید که چرا از بین نخبگان اهل سنت به هیچ کسی توجه نکردید و اگر به وعده‌های خود درباره اهل سنت توجه نکنید، سرمایه اجتماعی بزرگی را از دست خواهید داد و اگر این اعتماد عمومی آسیب ببیند، مردم شما را در بحران‌های سیاسی و اجتماعی همراهی نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: آقای پزشکیان! شما ناچارید جراحی اقتصادی انجام دهید و در این جراحی‌ها، به همراهی و همکاری مردم نیازمند هستید اما کاری کردید که این سرمایه اجتماعی در همان روزهای اول ناامید شود. آقای پزشکیان برای جلوگیری از این خسارت بزرگ و پاسخ به اعتماد مردم، ما همچنان به شخص شما نه دور وبری‌های شما اعتماد داریم و در ترمیم کابینه و در لایه‌های دوم دولت انتظار آن است که جواب نخبگان اهل سنت را دهید و به جایگاه آنان اهمیت دهید.

عثمانی متذکر شد: آقای پزشکیان! شما قبل از انتخابات مدام از نخبگان اهل سنت و بلوچ گفتید، اما همه آنها را حذف کردید یا بهتر بگویم حذف کردند. در بین جامعه اهل سنت حتی یک نفر هم در حد اعضای کابینه شما نبوده است و آیا این توهین به جامعه اهل سنت نیست؟

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: شما در کرمانشاه به شرافت خود سوگند خوردید و گردن خود را گرو گذاشتید، اما من و حسین‌زاده‌ها (نماینده مجلس) آبروی خود را گرو گذاشتیم و الان در فضای مجازی مانند توپ فوتبال ما را لگدمال می‌کنند و کک شما هم نمی‌گزد.

کد خبر 874820
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن محمدی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 0
    جناب رییس جمهور چرا در مورد حقوق مساوی اقوام و اهل سنت طبق اصل 19 قانون اساسی مطالبی نمی گوئید؟ چرا علی رغم شعار وحدت اسلامی و وفاق ملی یک نفر اهل سنت کرد و بلوچ در کابینه دکتر پزشکیان نیست ؟ چرا برادران اهل سنت ایران با 11 هزار شهید در دفاع مقدس هنوز غیرخودی هستند ؟ لطفا جامعه میلیونی اهل سنت ایران را دریابید.